Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2004, 12:13   #55
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Oei, een studie die door het Blok wordt gebruikt (of misbruikt) die niet wetenschappelijk is?! Daar gaan hun argumenten!

In een kwalitatieve studie als deze kom je met enkele tientallen informanten al een heel eind. Voor zover ik weet, heeft men ook nergens pogingen ondernomen om gemiddelden te berekenen en grafieken op te stellen, maar wilde men hooguit, en dat op een descriptieve wijze, tot enkele trends komen - wat mij ook gelukt lijkt. Ik ga er trouwens (naïef?) van uit dat proffen in hun eigen onderzoek van een gefundeerde methodologie gebruik maken; gezichtsverlies lijden voor hun studenten is niet echt hun droom
Elk onderzoek dat gevoerd wordt is trouwens 'onvolledig', 'aan replicatie toe',... Verschillende methoden, verschillende soorten informanten,..; moeten gebruikt worden voor je een algemeen beeld krijgt van hoe de vork nu werkelijk in de steel zit.

Op ieder onderzoek zijn kritieken te leveren. Dat onderzoek daarom maar meteen onder de mat schuiven, is de gehele wetenschap van tafel vegen.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden