Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik heb het ook niet over een ICT bedrijf. Ik heb het over eender welk bedrijf met maar 2 IT`ers. Of wil je ook nog eens een onderscheid maken tussen de bedrijven...kortom het ene bedrijf moet wel en het andere niet...kortom het ene bedrijf word gediscrimineerd tov het andere? Je zou er nogal een potje van discriminatie van maken jij. 
|
Uiteraard kan je niet eisen van een bedrijf met maar 2 IT-ers dat de 10 procent vrouw is en 15 % allochtoon.
Je kan maar quota opleggen als er voldoende personeel is.
Je ziet zelf wel in dat dit een gegronde reden is, dus geen discriminatie.
Citaat:
|
Als daar geen cijfers over zijn kan je ook moeilijk zeggen of het een echt probleem is en wat de quota dan wel moet zijn.
|
Als er in een bedrijf met meer dan honderd werknemers nooit een allochtoon in dienst wordt genomen, kan je toch iets vermoeden.
Citaat:
|
Leg eens uit hoe je quota wil bepalen als je niet weet over hoeveel % het gaat? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.
|
Zoals ik al stelde, die quota leg je vast op basis van de samenstelling van degenen die voldoen aan de criteria. Voor diploma zijn er cijfers. Ervaring is ook te achterhalen. Als je daar nog een stuk onder blijft, is dat zeker te doen.
Eigenzinnig vond zelfs dat het er mooi uitziet.
http://forum.politics.be/showthread....94#post5661294
Citaat:
|
Onzin, ik heb gezegt dat ik geen allochtonen meer aanneem van een bepaalde afkomst.
|
Je geeft hier toch toe dat je discrimineert.