Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
2. Dan dient u toch een beetje op te passen met uitspraken over wat mijn maatjes en ik al dan niet 'zuiver genoeg' zouden kunnen vinden, niet?
Het gevaar dat u met 'vooroordelen' afkomt, is dan immers niet geheel en al denkbeeldig.
3. Als 'inwijkeling' geef ik hier het beste van mijzelf om de stad die u verlaten hebt nog enigszins leefbaar te houden.
U mag mij daarbij altijd helpen: om het Brussels onder de knie te krijgen kan ik best wel wat lessen van een 'aboriginal' gebruiken.
4. Alléén de Brusselaars, schaveiger, of mogen de inwoners van het Vlaamse Gewest alsnog méé beslissen over wat in en met hun regio dient te gebeuren?
|
2. Hoeft niet, het druipt er zo van af wat jij en je forum maatjes zoal vinden.
3. Er bestaat zo iets als immersie, dus doe maar meer de Marollenwijk en het komt vanzelf (voorzover je nog typische kunt vinden).
4. Alleen Brusselaars ja en wel om volgende redenen:
- Vlaanderen moest persé Brussel als hoofdstad zodat ze ze konden vervlaamsen. Ze gingen zover premies uit te keren aan kandidaten die er zich wilden vestigen.
- "Geen Vlaams geen centen" om de handelaars te verplichten vlaamskundig personeel aan te werven.
- Hun "goed beleid" ivm Brussel heeft niets dan wrevel opgewekt.
- Het Vlaams is in Brussels sindsdien fors achteruitgegaan, dus een averechtse werking grotendeels door de betutteling vh Vlaams Gewest en het negeren van het Brussels Gewest.