Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges
De draad gaat over " doppers naar de fruitboer sturen ". Niet over full-time-criminelen, al dan niet allochtoon, al dan niet ingeschreven en vergoed als werkzoekende.
Allochtone beroepsmisdadigers zijn een apart probleem, dat al genoeg besproken word in andere draden. Je moet hier niet proberen doen alsof alle werklozen malafide buitenlandse gangsters zijn.
|
Ik wou je even op de realiteit wijzen.
De realiteit is dat al wie regelmatig criminele activiteiten uitvoert allicht geen werknemer is en dus bijdrages krijgt.
Er zijn al vaak artikels verschenen overigens over hoe werkloosheidsuitkeringen en leeflonen terrorisme financiëren.
Je moet niet doen alsof die mensen thuis allemaal in de zetel zitten. "Wie officieel niets doet, doet ook niets slecht"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
mensen dat " niks " doen.
Want dat wil zeggen, ze doen ook niets slecht.
En je doet beter niets, dan slechte dingen.
|
Met zo'n redenering kunnen we allemaal op ons gat gaan zitten overigens. Ahja, want wie werkelijk niets doet, kan ook niets verkeerd doen. Misschien dat ze in grote delen van Afrika ook dat idee hadden. Vandaar dat er nu nog steeds te weinig ziekenhuizen, scholen, wegen, .... laat staan een deftig politiek bestel of bestuur met een sociale zekerheid-systeem waarvan je kan genieten is.
Als wij dat ook hadden gedaan kwamen ze allicht niet en masse naar hier, dat is wel een feit. Maar dan zaten we nu niet op de pc te tokkelen ...
En ik prefereer toch wel enige vooruitgang liefst.
Mensen die in staat zijn om te werken maar dit weigeren om op kosten van de gemeenschap te leven en zo gebruik te maken van het deel van het budget bestemd voor werkelijk invaliden, mensen die echt geen werk kunnen vinden, mensen die door omstandigheden echt niet kunnen gaan werken, zieken, ouderen, ...
Dat zou ik niet niets slecht doen noemen, maar het wijst er al op hoe asociaal deze mensen zijn ...