Los bericht bekijken
Oud 1 september 2011, 13:37   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchmaninbelgium Bekijk bericht
Ik woon als Nederlander al jaren in Belgie. Ik ben aardig geintegreerd, woon er heerlijk, mijn kindjes spreken platter Lommels dan de Lommelaren zelf.

Ik ben aardig geintegreerd, maar kan deze soap toch nog steeds redelijk neutraal van de zijlijn bekijken. Toch vraag ik mij nog steeds af wat de splitsing van Wallonie en Vlaanderen tegenhoudt.

Het is als uitgehuwelijkt zijn: Je bent eigenlijk getrouwd met iemand die je niet wilt. In mijn opzicht zijn Wallonie en Vlaanderen zijn 2 vreemden voor elkaar. Ik ben ook niet iemand die zegt dat Vlaanderen bij Nederland moet. Vlaanderen redt het prima alleen als welvarend en beschaafd land.

Maar ik zeg wel dat het 5 voor 12 is. Tijd voor een scheiding.

Eens of niet? En ik ben ook erg benieuwd naar de tegenargumenten.
Ik ben het helemaal met u eens. Een onafhankelijk Vlaanderen kan dan alvast een resem steengoede win-win verdragen afsluiten met Nederland. Voor een echt samengaan (in de zin van fusie) is er op dit ogenblik nog te weinig motivering. Maar eens we door intensivering van de economische en culturele samenwerking na enkele jaren beter op elkaar zijn ingesteld kunnen we beginnen denken aan geleidelijk uitbouwen van een NeVla-confederatie.