Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Frans is nog steeds een mooie en nuttige taal voor ons, Vlamingen. We moeten dat niet per se in verband brengen met onze slechte relaties met de Waalse politicasters! Welke Vlaming gaat niet graag of nooit op vakantie in Frankrijk? Indien we Engels leren en kennen doen we dat ook niet enkel voor de Engelsen maar vooral voor onszelf!Neen, de Vlamingen moeten op hun strepen staan en weigeren Frans te praten tov die franstaligen die het vertikken wat Nederlands te leren en te gebruiken en er nog minachtend tegenover doen ook! Gebaar dat je ze niet verstaat, praat verder Nederlands... en luister ondertussen naar wat ze uitkramen terwijl ze denken dat je ze niet verstaat! Kan zeer leerzaam zijn om ze verder schaakmat te zetten! Die verdomde "faciliteiten" hadden moeten keihard beperkt worden in de tijd en na verloop van tijd volledig stilvallen ipv wat men al jaren aan het knoeien is... De "tweetaligheid" in Brussel moet meer afgedwongen en georganiseerd worden, als het moet door ze financieel meer het vuur aan de schenen te leggen ipv ze straks weer hun miljoentjes naar hun hoofd te gooien!
|
Dat doe ik wel. Als ik hen versta en zulder mij niet dan kan ik hen beledigen zoveel ik wil zonder dat ze mij verstaan

omgekeerd daarentegen,.... dus het Frans blijft voor mij een nuttige taal.