Los bericht bekijken
Oud 2 september 2011, 20:29   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...-maingain.html

kijk als een magistraat zijn mening zegt over een politiek thema, zonder dat hij daarbij echter de rechtelijke macht gaat 'misbruiken' om de vooruitgang in het dossier te veranderen. Dan lijkt mij hier steevast het argument te komendat een magistraat geen mening mag debiteren...

Volgens mij mag een magistraat zeker ten alle tijden als geleerde mensen, en mensen met voeling met al de miserie van de maatschappij en voeling met alle lacunes in de wetgeving, zelfs permanent hun mening debiteren in de kranten.

Zoland dit geen mening is die 'gechanteerd' wordt verplicht opgelegd aan de wetgevende macht, zie ik daar geen graten in.

Het stoort mij dan uitermate dat die egotrippers van ministers dan reageren dat magistraten monddood moeten gemaakt worden ??????????????????????????
Ik zou de reactie van de procureur-generaal eens willen lezen indien belangrijke leden van de wetgevende of de uitvoerende macht de rechterlijke macht zouden aanvallen.

Een aantal rechters zijn al een tijdje guerilla aan 't spelen tegen beide andere machten: het vonnis met de hoge dwangsom ten gunste van asielzoekers is er een voorbeeld van, het vrijlaten van sommige op heterdaad betrapte verdachten is een ander voorbeeld. Egotrippende rechters?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 september 2011 om 20:30.
filosoof is offline