2 september 2011, 21:07
|
|
Minister-President
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest
Op de "persberichten" verschijnen de mededelingen in taal waarin ze "wereldkundig" gemaakt worden ; dat kan Nederlands, Frans, Duits, Engels, Spaans of Esperanto zijn.
Maar toch een randbemerking : de belgische politieke partijen en gewest- gemeenschapsregeringen, met uitzondering van de BUB hebben eigenlijk de hebbelijke gewoonte de ééntaligheid te bedrijven, ook in "federale materies".
Dit gaat volgens mij rechtstreeks in tegen hun eigen belangen nl. de gehele belgische bevolking te vertegenwoordigen.
Het is vanzelfsprekend zo dat indien we hier een meertalig persbericht ontvangen eveneens in het Nederlands gesteld, dat we dan de nederlandstalige versie publiceren.
Om van deze site, dit forum een "zuiver Nederlandstalig forum"te maken, zouden we nood hebben aan een aantal vrijwilligers om de andertalige berichten te vertalen. Bij gebrek aan dit vrijwilligersleger verkies ik om de berichten in hun originele taal te plaatsen - informatie is nu eenmaal onze eerste plicht. Het is voor mij totaal onbegrijpelijk dat een politiek geïntresseerd publiek volkomen ééntalig zou zijn.
er zijn bovendien frans- en engelstaligen die dit forum ook lezen.
|
Bravo aan de B.U.B. ! 
|
|
|