Los bericht bekijken
Oud 3 september 2011, 14:09   #198
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Shit, ik heb mezelf blijkbaar versproken. Ik kan maar een ding zeggen: vooral niet onder je bed kijken voor je gaat slapen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Heb ik hier nu niet ergens een advertentie van Groentje zien staan over dat huis? Volgens mij stond daar toch niet in dat het in een zware industriezone ligt waar de vogels dood van de takken vallen, hoor.
Daarom heet het dan ook een advertentie.
Neen, moest er hier iemand geïnteresseerd zijn dan verwijs ik door naar de echte advertentie waarin de ligging duidelijk staat alsook een vermelding van in welke buurten het zoal ligt. De naam van de buurt doet bij de meeste mensen wel een belletje rinkelen. Nu, deze buurt woont vol. Mensen bouwen er ook nog steeds en de bouwgrond gaat aan dezelfde onbetaalbare prijzen als overal, alsook de huizen zelf ... Ik wil maar zeggen, het huis ligt niet zonevreemd ofzo en er zijn blijkbaar genoeg mensen die zich niets van de nabijheid van die zone aantrekken.
De andere omliggende gemeentes of die gemeente zelf, die nog meer de "geneugten" van de industrie-uitstoot over zich krijgen, wonen ook vol.
Er zijn er dus die daar geen enkel probleem mee hebben. Er zijn er zelfs die ervoor kiezen er te gaan werken moet je weten ook hé, als je gaat werken in sommige van die fabrieken weet je dat je er een prijs voor betaalt op gezondheidsvlak ...
Verder biedt die zone ook veel werkgelegenheid en ligt ze vrij centraal. Alleen al daarom willen de mensen hier wonen.
99.99% van de huizen gaat hier ook gewoon naar mensen uit de buurt die verhuizen of kinderen opgegroeid van mensen uit de buurt. Het is niet dat er hier "inwijkelingen" aankomen die de situatie niet kennen dus.

Wat het lokalere probleem van het stoken betreft, ook daar hebben veel mensen/huizen last van. We zijn in onze straat, maar ook in onze gemeente lang niet de enige die continu met zo'n overlast zitten. In Nederland heeft men daar bv. trouwens ook enorme problemen mee. Mja goed, van dat stoken wisten wij ook niets af en de kinderen (mijn siblings, wij dus) waren nog piepjong toen we er kwamen wonen. Moesten we het hebben geweten, weet ik niet of mijn moeder een andere keuze zou hebben gemaakt. Het kan altijd zijn dat je ergens gaat wonen en dat de buur na een jaar of twee besluit om ... en dan zit je er ook mee hé. Plus daarbij heb je nog het wishful-thinking probleem: je verwacht dat het niet zo erg wordt, dat het wel zal verminderen, dat je het niet in je woning zal ruiken ( ik dacht zelf ook dat dat onmogelijk was ), ...

Je had dat trouwens gelezen en niet gereageerd op mijn bericht over vastgoed-oplichters? (Mensen die zeer vreemde voorstellen doen )