Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli
Dat vind ik een slecht voorstel, want dat is concurrentievervalsing en gaat ten koste van de autochtone werkenden en werkzoekenden. De enigen die hier wel bij zullen varen, zullen de werkgevers zijn die zo hun loonkosten kunnen drukken.
Als ik het goed begrepen heb, gaat het in dit topic over asielzoekers die middels dit soort voorstellen voor hun eigen kost en onderhoud zouden moeten gaan zorgen.
Laat die dan verplicht vijf dagen per week acht uur per dag voor de gemeenschap (staat) werken. Zet ze in, onder streng toezicht vanzelfsprekend zodat ze niet kunnen weglopen om vervolgens in de illegaliteit te belanden, om parken proper te houden, kanalen te graven, steenkool te delven, bomen te planten en andere nuttige zaken die de gemeenschap die voor hun kosten op moet draaien, ten goede zal komen.
Op die manier hebben asielzoekers een nuttige dagbesteding en kost het de gemeenschap niets. Dat zal zeker ook bijdragen om het kaf van het koren te scheiden, de echte asielzoekers van de goudzoekers.
|
Het moet nog nuttig werk zijn ook, en niet eerder een bezigheidsterapie. Trouwens ze zullen die wel doen, alleen aan hun tempo... Maw het kan misschien afradend werken, maar de opbrengst voor de gemeenschap zal waarschijnlijk ook niet groot zijn. Uiteindelijk heeft men ook ne hele boel opperhoofden nodig, die de indianen zullen moeten leiden, in 't oog houden...
Een andere benadering, en volgens mij efficientere, is van het "gemakkelijke geld" (leefloon, dop...) gewoonweg af te schaffen. Ze zullen dan in de fruitpluk... terecht komen.