Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii
Ik zei enkel dat een akkoord geen ramp zou zijn... En dat Vlaanderen in 2014-2015 onafhankelijk zal worden - ik blijf daarbij - een regering zonder N-VA zal die partij enkel electoraal versterken, zeker eentje obv de nota EDR.
|
2014 is nog veraf. Mag ik je er in 2016 aan herinneren dat je erbij blijft dat het in 2014-2015 onafhankelijk zal worden? Ik ben een geduldig mens, zonder veel glazen bollen.
Citaat:
Ik ben het helemaal oneens - de franstaligen zullen er niets over te zeggen hebben - de onafhankelijkheid wordt in het Vlaams parlement uitgeroepen - ik heb al elders genoeg de volledige scenario uitgetekend.
|
Dat jij dat scenario uittekent, wil ik graag geloven. Dat het zo zal gebeuren en op zo'n korte tijd: dat is een heel andere zaak natuurlijk.
Citaat:
En geen kans in de wereld dat Belgie nog 40 jaar bestaat. Uw houding getuigt overigens van defaitisme en zelf-ingeprate hulpeloosheid...
|
Neen, de uwe getuigt van misplaatste wensdromerij, van een soort fantasie waarbij de karabiniers op het einde met klaroengeschal binnenvallen, de stoute indianen afmaken en de held juichend in de armen vallen, die dan het meisje kust waarop er breed "einde" op het scherm komt met een hele lange aftiteling.
Citaat:
Brussel zal onafhankelijk worden. So?
|
Brussel is niet levensvatbaar.
Citaat:
Bovendien, ijzere Rijn, ontpoldering, zegt dat u niets? In theorie hebt ge wellicht gelijk, in de praktijk helemaal niet...
|
Niemand geeft daarom, daarom gebeurt er niets, maar Nederland gaat wel degelijk in de fout.
Citaat:
een soeverein land dat zijn afspraken niet naleeft, daar valt weinig tegen te doen. Als wij de faciliteiten afschaffen, niemand die ons zal kunnen tegenhouden...
|
Nogal een figuur dat wij zullen slaan in het buitenland: nog maar net onafhankelijk en al meteen alle afspraken aan de laars lappen. Met een beetje lobbywerk kunnen Franstaligen dan zelfs sancties tegen ons laten afkondigen. En in tegenstelling tot de Nederlandse onafhankelijkheid, is de Vlaamse dan nog niet geconsolideerd.
Citaat:
Dit was de laatste 'staatshervorming', volgende keer is er helemaal geen akkoord mogelijk, wegens een tekort aan Huisnegers die effectief verkozen geraken...
|
Zegt Salvadorii, de VWarrior van dienst.
Citaat:
Allemaal onrealistisch. De franstaligen willen niet((con-)federatie), Luxemburg wilt zeker niet, Nederland is hoogsten lauw, en de gemiddelde Vlaming wilt helemaal geen Hollander worden. Of die ideeen goed zijn of niet doet er niet toe - ze zijn gewoon niet haalbaar.
|
Het is natuurlijk veel realistischer zoals Salvadorii het zegt: stoere BDW slingert aan een liaan het Vlaams Parlement binnen, waar hij net 99% van de zetels verovert heeft en roept de Vlaamse onafhankelijkheid uit, Brussel sluit zich aan en alle FDF'ers maken zichzelf van kant.
Als België de kant van Griekenland opgaat, zie ik eerder een fusie gebeuren tussen België en Nederland, als die laatsten ons wel willen gezien hun mercantiele ziel.
Citaat:
Belgie zal het begeven (het kan gewoon niet anders), de EU blijft,
|
De EU overleeft de val van de € niet. Het prestigeverlies is dodelijk.
Citaat:
(het zou wel kunnen dat Griekenland tot zelfs heel Zuid Europa uit de euro stappen, maar zelfs dat lijkt me onwaarschijnlijk).
|
Uw opinies worden steeds meer de perfecte contra-indicatie van wat er wel mogelijk is. Iets wat je deelt met BWarrior.