Los bericht bekijken
Oud 5 september 2011, 15:43   #21
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Toch begrijp ik niet waarom hij die uitspraak zou doen. Uiteindelijk bereikt hij hiermee twee zaken:

1. Hij geeft gelegenheid aan vijandige media en andere partijen (Groen en VLD reageerden lees ik) om zich 'verontwaardigd' te tonen, en er voordeel uit te halen. Zeker het gebruik van het woordje 'moeten' lijkt me 'ongelukkig' gekozen in dat verband.
Fout - wie dit ontkent bevestigt het vermoeden dat die partijen eenderd wat zullen zeggen als het hen maar uitkomt, tot beweren dat zwart wit is toe. Zo win je vandaag de dag geen kiezers hoor.
Citaat:
Belangrijker:

2. Hij verhoogt de druk op de andere Vlaamse partijen om tot een akkoord te komen.
Misscien weet hij meer over de problemen in de onderhandelingen dan wij. Maar zelfs indien niet - er is niets fout met de waarheid te vertellen, zelfs als die waarheid u niet perfect uitkomt - zo kweek je vertrouwen, het omgekeerde van wat nu groen etc doen...

Citaat:
Dus kan iemand me de eventuele strategische waarde van die uitspraak pogen uit te leggen. Ik veronderstel dat De Wever de gevolgen van zijn woorden afweegt.
Zie hierboven.

Citaat:
Voorgaande is geschreven in de veronderstelling dat volgend citaat van De Wever correct is:
Het is correct.