Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito
2014 is nog veraf. Mag ik je er in 2016 aan herinneren dat je erbij blijft dat het in 2014-2015 onafhankelijk zal worden? Ik ben een geduldig mens, zonder veel glazen bollen.
|
Zeker, ge zult niet de enige zijn die op 1/1/2016 mij zal uitlachen als ik ongelijk heb

Wat glazenbollen betreft: wat er nu gebeurt in Vlaanderen is een historisch proces - zoals de ontvoogding van de vrouw of dekolonisatie - die lopen maar in een richting en de uitkomst is dus te voorspellen (bvb - dat homohuwelijk vroeg of laat overal in Europa zal aanvaard worden).
Zelfs als er nu een akkoord komt zal dat een grijze soep van een regering zijn - tegen 2014 zitten we dan tien of zeven jaar (afhankelijk van hoe men telt) zonder een daadkrachtige regering. Dat zal niet blijven duren hoor.
Citaat:
Dat jij dat scenario uittekent, wil ik graag geloven. Dat het zo zal gebeuren en op zo'n korte tijd: dat is een heel andere zaak natuurlijk.
|
Als ik in 2007 had voorspeld dat we ons nu zouden bevinden in de huidige toestand (bvb 400 dagen zonder regering, N-VA 40% in de peilingen) had ge me niet gelooft. We zijn in een stroomversnelling gekomen...
Citaat:
Neen, de uwe getuigt van misplaatste wensdromerij, van een soort fantasie waarbij de karabiniers op het einde met klaroengeschal binnenvallen, de stoute indianen afmaken en de held juichend in de armen vallen, die dan het meisje kust waarop er breed "einde" op het scherm komt met een hele lange aftiteling.
|
Lol, nee - ik heb veel liever het bruistabletmodel hoor - maar de franstaligen maken die weg onmogelijk - en wat niet buigt breekt, zo simpel is dat. Zie je de franstaligen en N-VA akkoord geraken in 2014? Ik niet, en ik ben zeker dat de V-partijen een meerderheid zullen halen - je zegt zelf dat tot dan oppositie spelen een godsgeschenk is...
Citaat:
Brussel is niet levensvatbaar.
|
Dat denk ik ook, maar ik betwijfel dat les Bruxellois (FRBs) dat beseffen - vandaar mijn scenario - onafhankelijk Brussel die na een tijd (enkele jaren) komt aankloppen bij Vlaanderen voor geld, en in ruil krijgt VL inspraak in Brussel, vooral wat de Vlaamse minderheid en hun rechten betreft. Nu, Brussel is het meest onzekere aspect van dit alles (dat is geen nieuws he), maar ze hebben niet veel opties - provinciestad van Frakrijk zonder internationale intstelling is voor hun niet interessant en Wallonie heeft zo goed als geen andere keuze dan le rattachment.
Citaat:
Niemand geeft daarom, daarom gebeurt er niets, maar Nederland gaat wel degelijk in de fout.
|
Ik zeg het in theorie hebt ge gelijk in de praktijk niet...
Citaat:
Nogal een figuur dat wij zullen slaan in het buitenland: nog maar net onafhankelijk en al meteen alle afspraken aan de laars lappen. Met een beetje lobbywerk kunnen Franstaligen dan zelfs sancties tegen ons laten afkondigen. En in tegenstelling tot de Nederlandse onafhankelijkheid, is de Vlaamse dan nog niet geconsolideerd.
|
Lol de FRs sancties tegen ons??? Daarmee zullen ze meer zichzelf treffen dan wat anders. Verder is zes maand gewoon uit mijn duim gezogen he als voorbeeld - 'als de tijd rijp' is. Plus we hebben die afspraken niet gemaakt - dat zijn Belgische afspraken die in een onafhankelijk Vlaanderen niet geldig zijn. Denkt ge dat Indie de 'afspraken' dat het VK gemaakt had moest naleven? Nee...
Citaat:
Zegt Salvadorii, de VWarrior van dienst.
|
Excuseer, maar geef één enkele voorbeeld van een voorspelling die ik gedaan heb die niet uitkwam... ik doe dat niet zomaar, enkel als ik het heel heel waarschijnlijk acht.
Citaat:
Het is natuurlijk veel realistischer zoals Salvadorii het zegt: stoere BDW slingert aan een liaan het Vlaams Parlement binnen, waar hij net 99% van de zetels verovert heeft en roept de Vlaamse onafhankelijkheid uit, Brussel sluit zich aan en alle FDF'ers maken zichzelf van kant.
|
Lol - 40% nu in de peilingen, en dit zal enkel stijgen als zij de enige 'democratische' partij in de oppositie zijn; dat zeg je zelf bijna. Doe daar VB bij en men zal in aantal zetels dik over de helft zitten hoor. Onthou dat ook maar voor 2014.
Citaat:
Als België de kant van Griekenland opgaat, zie ik eerder een fusie gebeuren tussen België en Nederland, als die laatsten ons wel willen gezien hun mercantiele ziel.
|
Dat zullen de FRs nooit zien zitten jongen, denk er eens over na. Als Belgie de kant van Griekenland uitgaat, zal dat eerder de Vlamingen aanzetten om des te vlugger het Waals balast overboord te gooien. Of dat goed of slecht is, als een mens zich bedreigd voelt begint hij egoistischer te worden...
Citaat:
De EU overleeft de val van de € niet. Het prestigeverlies is dodelijk.
|
Ik ben het daarmee oneens. Laat ons hopen dat we nooit weten wie gelijk heeft, want we zullen dan allemaal een pak armer zijn.
Citaat:
Uw opinies worden steeds meer de perfecte contra-indicatie van wat er wel mogelijk is. Iets wat je deelt met BWarrior.
|

Door te schelden haalt ge uw gelijk niet hoor.

Maar gelieve meer uitleg (aangezien dit een niet communautaire kwestie is) te geven. Gij denkt dat de euro helemaal zal verdwijnen? Hoeveel wilt ge wedden - 1000 euro elk op een gezamelijke rekening zetten en dan in bvb 2018 aan mij uitbetalen als de euro er niet meer is (en aan u van zodra ze zou verdwijnen)???
Noot: Dat is geen voorspelling hé, het is een mening...