Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat zou dan een verkeerde conclusie zijn. De juiste conclusie zou zijn dat ik een bloedhekel heb aan leugens en schijnheiligheid.
|
Stop dan met mij vals te beschuldigen. Je ziet complotten...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Laat me het dan wat voor je verduidelijken: volgens mij ben jij helemaal geen agnost, maar omdat je op dit forum omwille van je fundamentalistische religieuze ingesteldheid door quasi niemand ernstig genomen werd, heb je besloten om je voor te doen als agnost. Maar wees gerust: je bent niet de enige. De meest rabiate homofoob op dit forum heeft het je al voorgedaan. Het zou me zelfs niets verwonderen, mocht hij je dit "truukje" ingefluisterd hebben. Zo duidelijk genoeg voor je?
|
Dus ik zou mijn eigen godsdienst verloochenen gewoon om één of andere stomme discussie?
Wat Paulus doet kan mij nu eigenlijk echt geen moer schelen. Als hij Christen is, dan is het een erg zielig geval. In de protestantse leer is hij een zondaar, en in de katholieke leer leeft hij in staat van zonde. Maar ik heb noch de tijd noch de zin om daar meer achter te zoeken. Als hij Christen is, dan is dat maar een zaak tussen hem en de godheid die hij verloochende.
Is dit nou jouw logica?
Oh, hij verdedigt het homohuwelijk, spreekt over de confiscatie van kerkgoederen in een andere draad, indien hij christen zou zijn zou hij in staat van zonde leven, hij heeft zijn vroegere medestander Inno van geweldsverheerlijking verweten, hij heeft zich positief uitgelaten over het heidendom, hij discussieerde over eugenetica dat één van de grootste katholieke taboes is.... Aha! Hij heeft wat bedenkingen bij homo-adoptie! Zie! Ik wist het wel, hij is nog Christen, nevermind al de rest....
In tegenstelling tot jou ben ik geen statische blok. Ik pas voortdurend mijn standpunten aan als ik overtuigd geraak.
En weet je wat? Als je me niet gelooft, mij best. 't Kan mij eigenlijk al niet meer schelen wat jij denkt. Jouw hele betoog tegen mij is enkel maar op samenzweringstheorieën gebaseerd. Kwaadaardige christenen die zich vermommen als agnosten, ookal betekent dat dat ze zware zonden plegen, gewoon maar om in een discussie serieus genomen te worden. Zoiets neem ik niet ernstig. Spreek dat maar leuk verder over "leugens en schijnheiligheid", maar dat misschien nog wel toepasselijker op jou.