Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Waar is de informatie bij uw TV of die gemaakt is in een sweat shop ? Jij kijkt naar de prijs en dat is het. jij wil die van 45" voor 1000euro. EN daar zit de grote fout van ons systeem, informatie over milieuvervuiling en uitbuiting verbergt zich achter de prijs. Jij wil consumeren, en denkt dat het goedkoopste de winkelketen is die het minst winst gemaakt heeft achter de TV. Maar moest het bloed eraankleven, en de vervuiling van de rivieren in een zak erbij zitten, denk ik dat jij op een heel andere manier naar uw aankoop zou kijken. Dus vergeet uw theorietjes maar van kapitalisme, het probleem is veel moeilijker
Trouwens waarom wordt arbeid in belgie 70-80%belast. Stel u voor welk een koopkracht je zou hebben met uw bruto loon... Verdedig maar verder die loonbeslag, je zult wel zien hoeve rzo'n model kan strechen.
Dus naast de sociale dimmensie, is er een gigantische ecologische dimmensie, en finaal is er maar één signaal die jij begrijpt: hoe kan ik die TV het goedkoopst krijgen.
|
Het gaat niet over die TV Paul, ik denk dat je mijn post niet begrepen hebt. In de zakelijke wereld van de "vrije handel", is het aantal miljardairs sneller dan ooit toegenomen, terwijl het aantal mensen dat in armoede leeft, in een sneller tempo groeit dan de wereldbevolking. Armoede verspreidt zich als rijkdom zich ophoopt. Door dure tv's te kopen ga je dat niet oplossen Paul, uw redenering houd dus totaal geen steek.