Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii
De gemiddelde pensioen in Belgie krijgt 48 euro per dag. Die met een minimumpensioen slechts 34 euro per dag.
De overheid geeft per asielzoeker, per dag 53 euro uit. 36 euro voor de minderheid die in hotels verblijven.
Ik vind dat een belediging voor de mensen die 30-40 jaar gewerkt hebben, belastingen betaald hebben - ook bijdrages voor hun eigen pensioen, bijgedragen hebben aan de maatschappij en bovendien burger zijn slechter behandeld worden - voor de overheid minder waard zijn - dan asielzoekers, die niets van dat alles gedaan hebben en waarvan bovendien die overgrote meerderheid in feite criminele fraudeurs zijn... hoe is dat billijk, rechtvaardig of eerlijk?
Het is een schande.
|
het vreemdelingen beleid is net zoals zovele moeilijke problemen gewoon genegeerd en dit al decennia lang om toch maar niet te moeten inleveren op populariteit.
democratie werkt niet, dat is duidelijk en zeker niet met een handvol vaste partijen die elke eigen idealogie of principes opzij duwen om toch maar te mogen zetelen en de postjes te hebben.
Een overheid moet sterk en daadkrachtig optreden en niet elke regel is goed voor iedereen en het is dan ook aan de vakbonden om soms ook eens 2 keer na te denken want ook zij dragen de verantwoordelijkheid in de samenleving het is niet altijd een en en en en verhaal of meer meer meer en meer.
Sommige vakbonden ergeren mij dan ook mateloos door het stakingsrecht te misbruiken voor eigen winstbejag
maar wat betreft de vreemdelingen politiek is het zo dat België gewoon nog papieren aflevert aan mensen die een meerwaarde betekenen voor onze samenleving of mensen die uit een oorlogsgebied komen krijgen tijdelijk een vergunning.
met landen die hun eigen volk niet meer terugnemen moeten economische sancties komen.
betere en meer controles langs wegen, havens, etc...
snellere procedures en uitwijzing.
krachtige vervolging van mensenhandelaars (=doodstraf)
het zijn maar enkele in mijn ogen logische zaken die men moet doen en dit zal zeker de toestroom verminderen
het alternatief? er is geen alternatief en het zal alleen maar erger worden totdat mensen zelf het heft in handen nemen en op vreemdeling gaan schieten etc...