Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2004, 09:58   #6
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilhelmus
Ik ben bang dat ik je hier ga teleurstellen: heel de discussie over die al dan niet rode klauwen heb ik altijd belachelijk gevonden. Natuurlijk kan ik alleen maar voor mezelf spreken, maar wanneer personen met keltische kruizen (e.d) hier mee de “echten” van de “bedriegers” gaan onderscheiden, heb ik totaal geen moeite of me van die personen te distantiëren. Maar ik ben waarschijnlijk ook geen echte, want mijn visie op het “gemeenschappelijk doel” draait rond het veilig stellen van de belangen van zo’n 6 miljoen Vlamingen in Europa. En of België daarvoor moet vernietigd worden of niet, laat me volledig koud. Dat is in het beste geval maar een middel, maar zeker geen doel!
Tuurlijk, de belangen veilig stellen, allemaal goed en wel, maar u moet toegeven dat dit onvermijdelijk het einde van belgië met zich meebrengt. Het kan voor u dan wel geen doel zijn, wel een middel om uw doel te bereiken.

Over die vlag zonder rood: Dat rood heeft een sterke symboliek. Vooral in de ogen van de belgicisten. Reken er maar op dat het bert bibber op zijn troon niet goed doet als hij op TV een zee van zwart-gele vlaggen ziet...

Uiteraard zal ik een officiële vlaamse leeuw nog altijd 100x meer apprecieren dan een belgische vlag. Ik zeg niet dat je dan niet "echt" bent, ik maakte gewoon een onderscheid tussen de radicalen en de gematigden. Maar nogeens, hoe meer vlaamsnationalisten, hoe beter. Van welke stroming, gedachtengoed, of achtergrond, ze ook komen.