Los bericht bekijken
Oud 10 september 2011, 16:15   #24
corse
Banneling

Standaard

[quote=slegie;5679956]
Citaat:
Vergelijken met 100 of zelfs 50 jaar geleden is intellectueel onjuist. We hebben nog nooit zo lang geleefd als vandaag, het is dus normaal dat we langer moeten werken.[/QUOTE

Dat we misschien langer moeten werken is niet het probleem!

Dat niet iedereen even slim is zal u blijkbaar ontgaan zijn, het grootste probleem in deze wereld is dat mensen die hard werken niet beloond worden ook al zijn ze even vervangbaar als een glas water.
Ook is het zo dat niet iedereen dezelfde kansen krijgt in een samenleving door samenloop van omstangheden.

.

Ik denk dat heel wat mensen gewoonweg geen keuze hebben, wie bent u om te oordelen hierover of zij al dan niet onvervangbaar zijn?

Dat luiheid niet beloont mag worden ben ik volledig mee eens maar domheid is niet iets wat je kiest dus is het ook niet aan jou om dit soort mensen volledig uit te sluiten van een samenleving.

prachtig dat u zowel succes verhalen kent alsook mislukkingen, ook hier is het niet aan u om te oordelen of zij dan al niet recht hebben om geholpen te worden in een samenleving

We leven misschien wel een de moderne tijd maar wie denkt dat de elite van de oude tijd zomaar zijn rijkdom te grabbel heeft gegooid is ook maar super dom.
Nog altijd zijn er genoeg achterpoortjes in alles gemaakt opdat rijkere of de elite hier misbruik van kan maken.
en ook die achterpoortjes maken het systeem niet werkbaar op lange termijn.

ik heb inderdaad nog altijd mijn spaargeld
1. Wie creatief is schept werkloosheid en meer vrije tijd, dit door automatisering, technologische vooruitgang en innovatie.
2. De overblijvende arbeid (vooral in de dienstensector) kan eventueel via een beurtrol evenredig verdeeld worden, deze moet tevens zo snel mogelijk geautomatiseerd worden indien… en waar mogelijk.
3. Werkloosheid is geen kanker maar simpelweg de vrucht van deze creativiteit, wie iets van economie kent weet dat, Marx is dus deels verouderd.
4. Hoge lonen geven de impuls aan bedrijven om te automatiseren en te moderniseren wat hun sterk maakt om te concurreren, verhuizen naar lage-loonlanden is daardoor niet noodzakelijk en is schadelijk voor de samenleving.
5. Hoge lonen hebben immers voor bedrijven altijd de drang naar automatisering en modernisering bevorderd, wat voor onze totale samenleving een zeer goede zaak is!
6. De huidige samenleving die steeds meer geautomatiseerd geraakt, is als een machine die steeds meer werklozen, armoede en vensterkijkers produceert, dit is vals, een tegenstelling die zal moeten veranderen hoe dan ook.
7. Machines, automatisering en innovatie moet mensen vrij maken, vroeger op rust kunnen gaan en minder uren werken, niet het verhuizen van bedrijven naar lageloonlanden, of enkel handel met lageloonlanden en daardoor sociale kerkhoven achterlaten en volksverhuizingen die racisme uitlokken.
corse is offline   Met citaat antwoorden