Los bericht bekijken
Oud 12 september 2011, 10:12   #56

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En zolang nog niet geleden schreef U dat er voor 99% van de bevolking praktisch geen verrijking is geweest... Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Sinds 1970 is de verrijking vooral naar 1 procent van de bevolking gegaan. Het gegeven dat men het "beter" is beginnen krijgen de laatste pakweg dertig, veertig jaar is te wijten aan het feit dat meer en meer gezinnen tweeverdieners zijn gaan worden. Een gezin dat momenteel "slechts" één doorsnee inkomen heeft is een gezin in armoede (tenzij er andere inkomsten zijn). Zulke gezinnen mogen het ook wel vergeten om een huis te kopen als er geen grote steun komt van papa en/of mama.
Ik herinner me bijvoorbeeld dat ons vader heel lang alleen de kostwinner was (arbeider) en dat het ondertussen wel mogelijk was om een huis te kopen. Ons ouders hebben dat huis dat eigenlijk op zich een vrij dure woning was (herenhuis) in 1969 kunnen kopen voor 750 000 Bfr. (dus minder dan 19 000 euro) en kunnen afbetalen op twintig jaar. Een doorsnee rijhuis kostte dan ongeveer 500 000 Bfr. (12500 euro).

De dag van vandaag heb je daar niet eens een nieuwe keuken voor.
Karma is offline   Met citaat antwoorden