Stel ik ben een potentiële VB-kiezer die een stem voor het VB overweegt, maar niet helemaal goed ziet wat het VB nu concreet wil, ik vind er nergens iets terug van in eht programma.
1) Zo vraag ik mij af hoe de slogan "eigen volk eerst" concreet zal ingevuld worden. Op basis van welk objectief criterium bepaalt het VB wie al dan niet tot het eigen volk behoort? Bv. in de sociale woningproblematiek: wie krijgt voorrang op wie?
2) Filip de Winter verklaart in een recent interview met De Standaard dat hij alle hoofddoeken, ook op openbare plaatsen en op straat, wil laten verbieden. Soms blaast De Winter koud, soms warm, wat is het nu???
3) het VB wil dat "criminele vreemdelingen" "teruggestuurd" worden naar hun "eigen land". Wat doet het VB concreet? Wat met minderjarigen, die dijkwijls voor problemen zorgen maar hier geboren zijn en heel hun leven al hebben doorgebracht. Worden die zomaar alleen "teruggestuurd", wat met hun familie?? Wat met vaders van gezinnen?
4) het VB vindt dat het "aanpassen of terugkeren" is. Aanpassen houdt voor hen in dat men "de taal en de cultuur" kent. Kan ik als kiezer er zeker van zijn dat het VB consequent en objectief blijft, en Fransen, Italianen, joden (Israeliërs), Duitsers,etc. etc. eveneens terug naar eigen land stuurt wanneer zij niet aan die voorwaarde voldoen?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
|
|