Discussie: VS: Ron Paul 2012
Los bericht bekijken
Oud 13 september 2011, 01:23   #265
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Zeg ik toch nergens? Hij wil dit gedeeltelijk prive gedeeltelijk door de staten laten doen . Zoals ik al zei: experimenteren dus.
Tjah; de term 'experimenteren' is echter een beetje leeg. Het zegt immers niets over de waarschijnlijkheid gebaseerd op rationele, inter subjectief toegankelijke redeneringen. En vermits die heel duidelijk en heel correct zijn, is het niet echt 'experimenteren'.

En in zoverre dat het experimenteren is, is het ook nog niet echt problematisch.

Citaat:
Welk voordeel is er wanneer iran kernwapens heeft?
Dat is volledig naast de kwestie; Iran heeft immers geen kernwapens en is ook niet bezig met die te maken. Het punt van Ron Paul is ook niet 'we moeten zorgen dat Iran kernwapens heeft!' Het enige - terechte - punt dat hij maakt is dat een agressieve houding ten opzichte van Iran haar kern ontwikkelingsprogramma alleen maar verdere agressie, negatieve reacties en blow back veroorzaakt.

De manier waarop je die vraag stelt is derhalve intellectueel oneerlijk; maar dat ben ik al wat van je gewend.
Citaat:
geen millieubescherming meer? prive bewaking van luchthavens en private luchleiders? Enkel prive gezondheidszorg? Sorry daar zetten een hele pak nadelen aan zonder al teveel voordelen.
Zover ik weet heeft Ron Paul nog nooit gepleit voor uitsluitend private gezondheidszorg; maar ik kan me daar vergissen. (Zelfs als hij daarvoor zou pleiten, zou dat er overigens toch nooit door geraken, dus hem daarop afrekenen is ook niet bepaald relevant.)

Verder is tegen de EPA zijn niet hetzelfde als tegen milieubescherming zijn. De EPA is bezwaarlijk een overduidelijk voordeel van het milieu.

En enkel prive bewaking op luchthavens is inderdaad zeker en vast een goed idee. Wie heeft er immers meer belang bij een afweging van de marginale voor- en nadelen van veiligheid (in vergelijking tot het security theater dat de TSA nu is?) dan de vliegtuigmaatschappijen zelf?

Wist je dat het bijvoorbeeld verboden is door de FDA om de piloten zelf wapens te laten dragen? Als je weet dat 9/11 vliegtuigen gekaapt zijn door messen, geeft dat wel een heel bittere nasmaak aan die beslissing. Nu; natuurlijk zijn er potentiële problemen aan piloten met wapens, maar alles heeft zijn marginale afwegingen. Als we nu de relevante actoren zelf die laten maken in plaats van een politieke klasse, he...

Je bent gewoon wat aan het kakelen, imo. Je maakt geen duurzame analyse van zijn voorspellen en gaat niet in op de argumenten die hij daar voor aanhaalt én je maakt dan nog eens stropoppen daarvan.

Enfin; pakt dat we door hebben dat je toch niet serieus genomen wilt worden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden