Discussie: De Adel
Los bericht bekijken
Oud 14 september 2011, 21:14   #72
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

[Het feit dat president Obama ook als een witte wordt afgebeeld, vormt geen bewijs dat hij ook een witte man is. De verwitte afbeeldingen van de Europese adel bewijzen dus ook niet dat ze wit waren. De persoonsbeschrijvingen geven de doorslag.]

Recent onderzoek wijst uit dat de Nederlandse adel nog steeds oververtegenwoordigd is in bestuurlijke en leidingegevende posities.

Gaarne wij ik erop dat mijn onderzoek zich richt op het vroegste ontstaan van de adel, de big bang van de adel. Omdat ik geen genoegen neem met de stelling van: wij weten niet waar de adel vandaan komt.
Dus wat zij een seconde na de big bang deden is voor mij minder van belang, behoudens de specifieke relatie met hun lijfeigenen en horigen en het verzet van deze twee groepen tegen de adel, en kerk.

Op basis van aanwizjingen over het uiterlijk van de hoge adel en de zwarte portretten die ik tref begon ik een onderzoek naar de ethniciteit van de europese adel en vond dat Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789).
De overheersing van een zwarte adel dient gezien te worden als omgekeerde apartheid. De emancipatie van de witten in 1848 was aanleiding om de hele geschiedenis wit te verven. Deze revisionisme gaat nog steeds door. Het is een soort amnesia met betrekking tot de kleur van de onderdrukkers.

Kijken naar 19e eeuwse plaatjes van de adel biedt geen oplossing.

'Wij weten niet vanwaar de adel komt' dat is de domste vraag dat een wetenschapper zich kan stellen, temeer omdat het antwoord gewoon de evidentie is. Die vraag is géén wetenschappelijke vraag, maar enkel een domme vraag die een leek zich zou kunnen stellen.
Iemand dus die totaal geen kennis heeft van de Europese geschiedenis, of een totaal verward fragmentarische dus foute 'kennis', zoals jij dus.

Het klinkt ongelofelijk dom Edmund Godfriet aan te geven dat je tot uw stellingen komt met behulp van 'tekeningen en schilderijen'.

Edmund, de Adel in Europa is even oud als de bevolking hier, ze komt uit de bevolking. Zo simpel is het. De vraag 'vanwaar komt de Adel?' is precies dezelfde als 'wat is Adel?'. Het antwoord is simpel (zal het heel snel en simpel voorstellen): een groep mensen uit een binnen een volk dat zich onderscheiden heeft. En dat kan op velerlei vlak, in verschillende perioden.