Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
Natuurlijk zijn de N-VA met BDW op kop een stel bedriegers. Mocht dat niet zo weze, dan waren ze het niet waard om een politieke partij te zijn. Er is geen enkele politieke partij te noemen die ooit beleid heeft gevoerd en geen bedrog heeft gepleegd. De N-VA is geen bende flowerpower hippies.
|
Tuurlijk, maar het zou eigenaardig zijn dat hij zijn fond de commerce, die toch wel het einde van Belgie beloven is, niet wat beter in zicht brengt, nee ?
De voornaamste elektorale aantrekkingskracht van de N-VA is toch de combinatie tussen eindelijk een zicht op het einde van Belgie, zonder tegelijkertijd moeten te kiezen voor xenofobie, anti-Europese en anti-liberale opstellingen, en zelfs een vleugje fascisme, en bovendien met iemand die niet haatdragend is, maar op redelijke en respectvolle manier dat einde van Belgie wil onderhandelen en op niet te lange termijn ten uitvoer brengen.
Het is de enige bestaansreden van de N-VA, zou ik denken. Dat je er, tijdens een uitvoering van een mandaat, in de praktijk niet toe komt, en dat je handelingen doorvoert die eigenlijk niet echt stroken met die doelstelling waar je voor verkozen bent, omdat je ook voor postjes moet zorgen, voor je eigen plezier moet zorgen en dergelijke, DAT is het typische bedrog van een politicus. Maar, als je in de oppositie bent, lippendienst TEGEN je electorale bestaansreden voeren, dat snap ik niet.
Het is een beetje alsof de PS langs de kantlijn zou staan roepen dat ze een net gesloten liberaal akkoord voor het verminderen van belastingen en het verlichten van de sociale zekerheid als "vrij positief" zou bestempelen, en dat ze een sneer zou geven naar al die luie werkloze walen die nu maar eens zelf voor hun eigen boterham moeten zorgen.
Citaat:
Wat ik enorm spijtig zou vinden dat BDW nu op de Edge-of-Glory zijn steun van de bevolking en zijn achterban niet zou gebruiken om effectief ook mee in het beleid te stappen.
|
Uiteraard, ik ook. Maar dan wel een beleid dat de bestaansreden van de N-VA dichter bij brengt, namelijk het opdoeken van de Belgische staat en het splitsen van alle bevoegdheden.