Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
no way, als BDW niet zo lomp geweest was van Frans te spreken, waren vanaf 2010 er nooit nog politieke onderhandelingen in t Frans geweest in B.
|
Je moet me eens vertellen welke franstalige onderhandelaars zich behoorlijk in het Nederlands kunnen uitdrukken. Bijna geen enkele. De enige oplossing is in dit geval simultaanvertaling. Dan kan iedereen zijn eigen taal spreken.
Citaat:
er zijn (taal)principiëlere tsjeven gepasseerd in de jaren 70 ... zij krijgen op dat gebied meer respect van me dan BDW
|
Geef eens een paar namen.
Citaat:
het zou BDW sieren mocht hij zich voor die blunder excuseren bij zijn achterban...door in t Frans te gaan onderhandelen bevestigde hij de tweederangsstatus van Nederlands in B
|
Sure.
Vandaag verschijnt in D.S. een artikel van J.P. Rhondas waarin de zogezegd "zuivere" splitsing onder de loupe genomen wordt. Er blijft geen spaander van over. Nog niet gesproken van hetgeen het daglicht niet mag zien, moeten de échte onderhandelingen nog beginnen. De financiering van het failliete Brussel, én de onvermijdelijke belastingverhogingen om slechts deze voorbeelden te noemen, wie zal mogen betalen denk je?
Maar de onderhandelingen hieromtrent zullen hoofdzakelijk in het Nederlands gevoerd worden want op Beke zijn Frans staat nogal veel haar. D�*t maakt veel goed veronderstel ik.
Sommige Vlaams-Nationalisten zouden eens moeten kijken naar hetgeen écht belangrijk is.