Los bericht bekijken
Oud 16 september 2011, 16:46   #132
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zelfs al zouden ze 100 % verfransen, dat wil toch niet zeggen dat dat dan geen Vlaanderen meer kan zijn. Nergens op de wereld wordt zo'n attitude als de Frantaligen in België hebben geaccepteerd. De Franstalige attitude doet denken aan het Israëlisch kolonialisme. Maar als Vlamingen zo weinig geven om hun soevereiniteit en territorium moeten ze het zelf weten. Ik verlies er wel respect voor mijn 'volksgenoten' voor. De verfransing en voortdurende strijd over het grondgebied en bevoegdheden wordt gestimuleerd door een lakse Vlaamse mentaliteit. De Vlamingen vragen geen respect en ze krijgen het ook niet.

Zelfs al komen in grensstad Cobija meer als 80 % Brazilianen wonen, er is niemand zal beginnen vragen dat de bestuurstaal dient te veranderen naar het Portugees, de benamingen van straten en dergelijke dienen verportugeest te worden, en al zeker niet dat die stad dient overgedragen naar Brazilië. Die discussie wordt zelfs niet aangevangen. Het idee uiten zou zelfs al beledigend zijn. De Franstaligen in Vlaanderen zijn eigenlijk ondankbaar en onbeschoft door zo'n Vlaamsonvriendelijke eisen te stellen als je dat met elders vergelijkt.
Dit heb ik op een andere draad hier geplaatst...http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=22

Citaat:
Ik betwijfel het of een volk zoals het Vlaamse wel reden van bestaan heeft.
Laat ons eerlijk zijn...het gaat hier helemaal niet over een éénmalig verraad van onze politieke vertegenwoordigers.
Neen: het gaat hier helemaal niet over een toevallige samenloop van omstandigheden.
Elke twee jaar mag de Vlaming zich uitspreken over de politiek, zij het lokaal, regionaal of federaal.
Telkens opnieuw wordt de Vlaming geconfronteerd met een uitverkoop van zijn rechten, zijn grond en zijn cultuur.

Let's face it: De Vlaming heeft zelf via het stemhokje op een bijna* democratische wijze tot treurens toe zijn recht op zijn taal, zijn cultuur en zijn grond verbeurd verklaard.
En bij de volgende verkiezing zal het niet anders zijn. Met de glimlach zullen wij, in een ware "weg met ons" euforie ons land en toekomst weggeven.
Ik ben eigenlijk al meer bezig met de pronostiek van wie het eerst onze heimat zal opeisen: de frankofonie of de islam.

*: Wij moeten nu niet komen zeiken dat de Vlaming verkeeerd geïnformeerd wordt en dagdagelijks wordt opgelicht door vooral de VRT.
Kijk eens hier hé vrienden: wij hebben met Bourgois zelf de minister van media mogen leveren als Vlaams Nationalist.
Kán het echt nog pathetischer?

Als Darwinist vraag ik mij af hoelang de Vlaming nog calimero gaat spelen voor hij zich eindelijk bij de realiteit van zijn eigen achterlijkheid neerlegt.