Los bericht bekijken
Oud 17 september 2011, 06:28   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik heb me eens afgevraagd wat er in de wereld zou veranderen mocht heel het Londons financieel centrum een week lang staken (100.000 man). Het antwoord is wellicht. Niets.
Er mag inderdaad een onderscheid gemaakt worden tussen de kleine "spaarbanken"(die tenminste nog geneigd zijn te investeren in echte bedrijven en goederen met de hun toevertrouwde centen),en de grote financiele instellingen met hun "War Rooms" ..

Als trouwe kijker van kanaal-Z bemerk ik de schijnheiligheid van deze sectoren steeds duidelijker op TV

Tot kort geleden nog schreeuwden ze het uit dat Regeringen moesten besparen,coute que coute...opdat ze de uitstaande leningen zouden kunnen betalen en nieuwe aangaan tegen "redelijke" rentes..

Alweer enkel weken wordt steeds sterker gesuggereerd dat regeringen meer zullen moeten uitgeven omdat overheidsbesparingen "de economie blokkeren',en "bijgevolg" niet alleen de aandelenmarkt maar ook delen van het geldverkeer aan het uitmageren zijn

Nu vraag ik je ...wat is het nut van "de financiele vrije markt" als ze niet op eigen benen kunnen staan en alle rekeningen,uiteindelijk,op onze belastingsbrieven laten zetten?

Wat is het toch dat politici hun begrotingsbeleid,en de meeste van hun onderlinge conferenties, enkel en uitsluitend op de financiele sector moeten afstemmen en niet naar hun kiezers?

Laatst gewijzigd door kelt : 17 september 2011 om 06:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden