Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik corrigeer je weergave van de vraag en haal de tekst aan die jij aangeeft als zijnde het antwoord.
Daarbij legt ik ook nog uit wat er niet klopt aan je antwoord.
Wat is daar vreemd aan?
Ik dacht ook dat dit de logische volgorde is. We zijn het dus eens.
Open staan, leren kennen, selecteren.
Alice toch. Waar haal jij vandaan dat ik zoiets zou beweren?
Ja, natuurlijk.
Ik heb daar op geantwoord. En heb je ook een vraag gesteld. Niet gezien? Ik herneem het voor jou. Ik noem dat ook "de ander niet willen leren kennen, pleiten voor segregatie".
En jij? Hoe noem jij dat? "selecteren met wie je omgaat"?
Alice, kom aan zeg! Waar haal je vandaan dat ik zou beweren dat dat een pleidooi is voor segregatie?
Er is openheid, uiteraard.
Maar deze draad gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben " en hoe zij de integratie belemmeren.
|
Daar gaan we weer.. en voor de zoveelste keer...u hoeft mijn vraag niet te corrigeren, en vervolgens mijn antwoord ook nog eens als onjuist voor te stellen, die manipulatie vult bladzijden, zodra iemand zich aan een discussie met u waagt, en vervuilt steevast ieder debat.
Niet met mij dus zoals we in Antwerpen zeggen..
Maar gelukkig geeft u wel toe dat er een volgorde is, je staat open voor je medewensen, maakt daar kennis mee en selecteert op basis van wat er gemeenschappelijk is, je wel of niet bindt..zo ontstaat wederkerigheid, de ander bevestigt immers ook dit proces.
En hier gaat iets fout, tenminste wanneer we het hebben over moslims en de ander.
Uiteraard geldt dit niet voor iedere moslim, sommigen trekken zich niets aan van wat de voorschriften zeggen en gaan om met wie ze werderkerigheid voelen, waaronder ook veel niet moslims.
Maar veel anderen luisteren wel naar het voorschrift dat je als moslim onder mekaar dient te blijven zodat de duivel( alles wat niet moslim is) je niet kan verleiden. Dit staat ik de Koran dus u moet ze echt eens lezen!
Moslims , toch een groot gedeelte hiervan, kregen dus eigenlijk opgelegd niet te integreren, zich afzijdig te houden, niet open te staan, wat verklaart dat zelfs indien de ander openstond voor contact, men als moslim vooral onder mekaar bleef en het hield bij vreedzaam naast mekaar bestaan.
Dat is ook lang goed gegaan, de werkelijk eerste generatie is hier al heel lang, en werkte hard!Maar hun niveau was dit van ongeschoolde arbeider, en daar was met de toenemende automatisering steeds minder nood aan.
Het was ongetwijfeld beter geweest wanneer de eerste generatie gewoon na enkele jaren werk opnieuw zou zijn teruggegaan naar Turkije en Marokko.
Maar dat is niet gebeurt, omdat de welvaart en voorzieningen hier veel hoger lagen, daarom wilden die mensen blijven en liefst zoveel mogelijk verwanten laten overkomen, een eindeloos proces, wat er nu voor zorgt dat er spanningen ontstaan, vooral tegenover wie het minst geintegreert is en blijkbaar zijn dit vooral moslims.
Onder mekaar blijven zorgt voor achterstand!
Dat betekent ook dat de sociale voorzieningen vooral door wie achterstand heeft gebruikt zullen worden. Dat weerspiegelt zich in de sociale huisvesting, uitkeringen, schoolachterstand, en dat zorgt voor gemor onder andere groepen.
Dat is een proces wat bewaakt mag worden, er moet worden aangesproken op wat uitsluiting bevordert en dat doen importbruiden, te strikte islamitische leer met het Westen als vijandsbeeld, opvoeding die zich niet richt op de verwachtingen van de samenleving, enz...
Daar komt kritiek op, op wat door sommige groepen zelf in stand wordt gehouden om uitsluiting te bevorderen, en op de gevolgen voor o.a de sociale zekerheid, sommigen doen dit onderbouwd , anderen schreeuwen vooral, maar iedere vorm van kritiek afdoen als extreem rechtse islamfobie is vooral een moderne brandstapel, bedoeld om een links discours wat vooral gebukt gaat onder gebrek aan inzicht, en moed zodat mensen werkelijk actief deel kunnen nemen aan deze samenleving.
Eerlijk gezegd uw visie is ontzettend oudbollig! De samenleving is niet zo maakbaar als u graag voorstelt en steeds minder mensen geloven die onzin over maakbaarheid nog...