Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Hendrik Bogaert is ondervoorzitter van de CD&V en stond op dezelfde West-Vlaamse lijst als zijn voorzitter Leterme. Maar dat zal het voor jou wellicht niet geloofwaardiger maken. Jammer.
Never try to reason the prejudice out of a women. It was not reasoned into her, and cannot be reasoned out.
|
Ik zal mijn ganse post nog eens herhalen :
Citaat:
En hoe men kan kronkelen en draaien
U weet het pertinent zeker omdat een DERDE, Hendrik Bogaert, dit heeft gezegd - ik zou het geloofwaardiger vinden moest ik dat uit de mond van Leterme zelf horen, kan u mij toch niet kwalijk nemen hee.
Verder staat of valt mijn redenering daar niet mee, tenzij u langs een grote omweg mij wil laten zeggen, natuurlijk meende Leterme dat niet... zodat u daarop vergelijkend kunt inpikken dat het VB ook niet altijd meent wat ze zeggen of schrijven??
Iets té doorzichtig en ik trap er dus niet in
Het speelt op zich ook geen rol want Leterme heeft voor de kiezing zijn woorden niet publiekelijk ingeslikt, dus de kiezer is met die wetenschap naar de stembus getrokken.
En de vergelijking houdt al helemaal op omdat het VB nog nooit heeft gezegd dat ze hun krantjes eigenlijk niet menen.
Nu aanziet u het feit dat Leterme is gaan praten met het VB als een confirmatie van wat dan ook - terwijl de reacties over dat praten door de VB-aanhangers hier (en in de media door het VB zelf + op hun site) op veel hoongelach werd onthaald.
Schijngesprekken, hypocriet, leugenachtig, hij meent het toch niet, hij was vooringenomen en deed dit maar voor de publieke opinie etc etc
En nu gaat u datzelfde gesprek aanhalen als argument?
Dat is wel heel dubbel en echt niet overtuigend.
|
U reageert weer enkel op een onderdeeltje van de initiële post en slaagt erin om wéér alle opmerkingen over het VB (bij gebrek aan argumentatie?) te negeren.
U zou al een stuk geloofwaardiger overkomen als u primo, toegeeft dat het blok zulke beledigende en racistische opmerkingen (weet u nog, de vergelijking ts een allochtone politie-agent en een pedofiel) via haar krantje publiceert - en secundo, als u dat expliciet veroordeelt en niet afdoet als een alleenstaand 'uitschuivertje'.
En puur om mij een plezier te doen, wat ik mij echt afvraag is het volgende :
U zegt dat u geen racist bent en racistische uitspraken verafschuwt - ik wil u daarin geloven
U hebt een geadopteerde dochter in Azië (dacht ik)
U bent waarschijnlijk ook iets intelligenter dan gemiddeld en hebt een eigen mening.
U bent huisman las ik, dus hebt moderne opvattingen
Wat vindt een man zoals u in godsnaam terug in de standpunten van het VB? En dit is geen denigrerende noch retorische vraag hoor, ik meen dit.