Los bericht bekijken
Oud 18 september 2011, 08:49   #9
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

een maat van mij doet nu dezelfde studie als die die ik gedaan heb. We spreken maar over een jaar of zes-zeven verschil en het niveauverschil is écht merkbaar. Alles wordt in stukjes en brokjes gesneden, veel dingen die wij nog manueel moesten kunnen uitrekenen doen ze nu enkel nog met de pc of rekenmachine (ter info, bij ons hadden we die ook al, maar men stond erop dat je het nog kon op de oude manier), algemene vorming is veel slechter, ...
Iedereen vindt het de dag van vandaag ook blijkbaar maar normaal dat je tweede zit hebt, of IAJ en zo. Als je zei dat de meeste in uw jaar er in eerste zit doorwaren, bekijken ze u raar.
Ook in het secundair is het prijs: dt fouten maken in de lessen fysica kostte u ook punten. Nu is dat blijkbaar enkel het geval in de lessen nederlands... Waar gaat dat allemaal naartoe? Het niveau van de taalvakken is ook bedenkelijk aan het worden. Ik heb geen taalrichting gedaan, maar mijn frans is beter dan van die gasten die net uit een taalrichting komen in het secundair. Ik weet niet wat ik er moet van denken, maar het zijn toch maar rare ontwikkelingen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden