Los bericht bekijken
Oud 18 september 2011, 12:19   #59
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nu spant U de Grieken voor uw kar ?
Wist u dat samenwerken over taalgrenzen heen beter werkt dan ze te demoniseren ?
Waarschijnlijk weet u dat niet ?
Vandaar dat men in het zuiden Vlaanderen steeds afschildert als een bende fascisten en neo-nazis. Dat is waarschijnlijk ter bevordering van de samenwerken.
Ik demoniseer niemand. Ik wens enkel dat men in het Zuiden verregaande responsabilisering invoert, de regio economisch herstelt, dat mag met Vlaams geld gebeuren, maar dan in volledige openheid en visibiliteit over hoe dit geld besteed wordt. Wij financieren immers die projecten en hebben er dan ook enige zeggenschap over net zoals een bank kan bepalen of ik een lening krijg ja dan nee. Dit enkel ter vergelijking want het geld hoeft voor mij niet terug betaalt te worden maar ik wens niet liever dan dat de regio economisch welvarend wordt. Helaas kan dat niet met mensen van uw politieke stroming. Die willen gewoon geld, zonder enige vorm van verantwoordelijkheid te nemen. En lieftst zoveel mogelijk. Brussel is wat dat betreft in hetzelfde bedje ziek. Maar ja daar heb je dezelfde politieke strekking. Picquet is voor mij het grote voorbeeld van Waalse arrogante politici die in feite hun eigen onbekwaamheid verstoppen achter hun arrogante houding.
Ik spreek wel geregeld over die hangmat, dat is een veralgemening dat geef ik toe. Ik heb niets tegen de walen, zelfs niet tegen degene die effectief werkloos zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de Waalse politieke klasse om die mensen te activeren en eventueel om de mentaliteit die ze zelf aangekweekt hebben te veranderen. Als zulks al bestaat, er werken een paar Walen bij mij op de firma en die werken op hetzelfde tempo als iedereen.
U denkt altijd dat wij u willen laten vallen, dat is geenszins het geval. Maar we willen u wel dwingen om de handen uit te mouwen te steken. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van. Jullie zelf in de eerste plaats.
stuyckp is offline