[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder
De voorzitters van CD&V, O-VLD, SP.a en Groen! waren vanmorgen te gast in de Zeverende Dag om hun 'Akkoord van de Piepkuikens' te verdedigen! Ze gingen er prat op een akkoord over de splitsing van BHV gerealiseerd te hebben en wentelden zich in hun zelfgenoegzaamheid. Beke struikelde zelfs over zijn 'geleerde' woorden. Haast tegelijkertijd liepen de debatten in Mise au Point en Controverse en die wierpen wel een ander beeld op: de Franstaligen verwachten toegevingen voor de financieringswet, de overdracht van de bevoegdheden en Brussel. Ecolo'er Doulkeridis verwoordde het voortreffelijk: "BHV was niet onze eis!" Wat bedoelde hij daarmee? Niets meer of niets minder dan: "Wij vinden dat we nu genoeg toegegeven hebben. Het is nu aan jullie, snotters, om toe te geven als het om de centen en de staatshervorming gaat!"
|
Ook gezien.
Heb je die drakonische grijnslach gezien van die groenfascist?
Citaat:
|
Een globaal akkoord is dus nog mijlen ver weg en ... als het er komt, zal het Vlaanderen een massa geld kosten! Er rekening mee houdend dat die nestjongen het 'voordeel' van het 'Akkoord van de piepkuikens' als een relikwie willen koesteren, zie ik de toekomst voor onze portemonnee somber in.
|
mise au point heeft mij daar erg van overtuigd.
Plotseling werd mij één en ander duidelijk.
Let op: een paar feiten:
A/ BDW blijft gematigd in zijn kritiek op dit akkoord.
B/ Diezelfde BDW heeft reeds verteld dat hij de nota Di Rupo heeft afgeschoten omdat dit een bloedbad betekent voor de Vlaamse middennklasse
Toen ik de veelbetekenende blik van die groenfascist zag werd mij één en ander duidelijk.
Dit akkoord gaat voor Vlaanderen een enorme verarming betekenen.
Als men daarbij dan optelt hetgeen ik van de Vlaming op politiek gebied denk* dan kan ik eigenlijk enkel meewarig vaststellen: loontje -> boontje.
*:
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=22