Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
ik zeg niet dat hij niet zou overdrijven, maar hij heeft gelijk dat de 6 faciliteitengemeentes de facto bij Brussel gevoegd zijn.
vergeet niet dat de kiesomschrijving Brussel-Halle-Vilvoorde met een gewone meerderheid kon gewijzigd worden, de toekomstige situatie wordt gebotonneerd achter een bijzondere wet. dat lijkt me toch een sterkere band.
waarom lieten ze de inwoners van die 6 gemeentes niet kiezen? ofwel in je eigen gemeente kiezen voor politici uit eigen gewest ofwel naar het andere gewest gaan en daar kiezen? zoals het blijkbaar in Voeren is.
Daarnaast lijkt me de hele discussie over die metropolitane gemeenschap verdacht veel over de discussie over het Brussels Gewest in de jaren 70. Toen zeiden de Nederlandstaligen ook dat het een lege doos ging zijn en zeiden de Franstaligen dat dit de opstap ging zijn naar een volwaardig gewest. Wie heeft alweer gelijk gekregen?
|
Wat heb je eigen au fond tegen de politieke aspiratie om het BHG uit te breiden tot geheel Brabant ?
Als dat gebeurt met de democratische instemming van de inwoners is dat toch een fantastisch iets ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.