Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo
Voordat ik het begon te snappen, dacht ik ook zoals "extremistisch tuig". Jij misschien ook, Erw. Geef toe dat het niet zo gemakkelijk te begrijpen is, hè?
|
Denkt u dat wat ik definieer als 'extremistisch tuig' niet weet waar het mee bezig is en waarom?
Er is een groot verschil tussen iemand die niet het geheel van eerste oorzaak tot laatste gevolg ziet en iemand die dat wel doet en systematisch doorgaat om zijn bevoordeelde situatie op andermans rug te behouden ongeacht de veroorzaakte schade. Dat noem ik extremistisch tuig. Als dieven die zien dat hun slachtoffers nauwelijks meer rond komen... en toch doorgaan. Kijk hoe ze 'besparen'. Voor mij betekent besparen minder uitgeven door de zaken die je het minst nodig had niet meer te kopen. Voor hen betekent besparen het lastigste niet meer doen en meer afpakken. Dacht of deed u ooit zo? Ik niet. Begrijpen heeft geen groot brein nodig ook. Er is niks complex aan. Welintegendeel, alles wat het nodig heeft is er stil willen bij staan. Er willen over nadenken. Dat extremistisch tuig weet heel goed wat er aan de hand is, hun schuldgevoel is even collectief als hun excuus. Maar ze zetten dat terzijde en gaan DOOR. Het zijn parasieten. Ze wijken pas voor overmacht. De correctiemechanismen die werken op de markt zijn een overmacht want de dingen komen nu eenmaal niet kant en klaar in onze handen vallen. Ze vereisen prestatie.
Dat betekent dat we een overgangsfase gaan zien. Het laatste gespartel van het extremistisch tuig.
Als we even kijken naar de geschiedenis kunnen we zien dat het lelijk kan worden. De vraag is nu wat er zoal kan gebeuren. Winkels vernielen rooftochten plunderen en diens meer. Want als de verdoken wijze wegvalt moet het openlijk worden, denkt u niet?