Los bericht bekijken
Oud 22 september 2011, 16:44   #2454
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat begrijp ik.

Begrijpt u ook dat ik wél een verband zie tussen het gedrag van de ouders, die 'toevallig te maken hebben met het probleem van een seksuele orîëntatie die in disharmonie is met hun lichaam, dermate groot is dat één ervan chirurgisch van geslacht te veranderen,...

... en het tegenslachtelijk kleden en ten toon stellen van hun pleegkind, in die mate dat de overheid besliste om de foto's van het net te halen + het pleegkind uit het gezin?

Mij lijkt dat toch wel iets van het 'toeval' teveel.

Eerlijk gezegd, ben ik zelfs allerminst verwonderd, dat in dergelijke gezinnen, dat soort van mishandeling gebeurd.

Maar het is juist. Het k�*n toeval zijn. En het kan dat het probleem van de ouders niks te maken heeft met de aard van de mishandeling.

Het zou kunnen. Niemand kan immers in het hart van iemand anders kijken.

Maar wat ik zeg kan ook. Dat moet ook durven toegegeven worden. En in huidig geval (het kan wel of het kan niet?) loop je toch maar beter geen risico, met het welzijn van kinderen, als je tegelijkertijd ook hetero-vervang ouders voor handen hebt. Elk onnodig slachtoffer is er één te veel.

Paulus.
Maar Paulus toch. Ik was er even van overtuigd dat ik met u akkoord kon gaan, en dat ik kan ook, tot dat zinnetje over 'hetero-vervang' ouders.
Het is niet omdat die ouders hetero zijn, dat er geen probleem kan ontstaan toch ? En eigenlijk heeft u zelf het antwoord : u zegt dat we geen risico mogen nemen, omdat de geaardheid van de ouder een invloed zou kunnen hebben ivm met een eventuele mishandeling. Welnu, een hetero-papa valt op meisjes... ik bedoel maar, ook in dit geval zou, volgens uw stelling de geaardheid een negatieve invloed kunnen hebben, toch.
En ik denk dat elk slachtoffer er één te veel is, tenzij u slachtoffers van hetero-ouders niet als onnodig beschouwt, maar dat geloof ik niet.
manuel is offline   Met citaat antwoorden