Los bericht bekijken
Oud 23 september 2011, 19:21   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Verklaar jezelf nader.

Ik zie niet in hoe dat je 10 miljard € jaarlijks uit de federale begroting kan krijgen zonder te raken aan de financieringswet.
Dat zeg ik ook niet. Wat ik zeg is dat er geen financieringswet nodig is. Het niveau dat een bevoegdheid uitoefent zorgt ervoor dat ze belastingen heft, of andere inkomsten zoekt, om de kosten daarvoor af te dekken. Wat is daar nu moeilijk aan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe definieer jij van wie of van wat de potjes juist zijn die verteerd en betaald worden. Link je het aan personen of aan grondgebied. Hoe ga je om met de woonplaats/werkplaats problematiek en hoe ga je om met de problematiek plaats hoofdzetel/plaats van toegevoegde waarde.
Dat is dan aan de gewesten om te besliissen he. Brussel kan gerust een pendelaarstaks heffen. De pendelaars zullen dan een hoger loon eisen als ze in Brussel gaan werken, en uiteindelijk gaan de Brusselse bedrijven dan naar de Vlaamse rand verhuizen omdat de loonkosten te hoog worden. Dat is nu eenmaal eigen aan autonomie en responsabilisering he. Wij gaan ons niet moeien met de belastingen van de anderen, en zij moeten zich niet met ons moeien. We kijken wel wie het meest succesvol zal blijken te zijn.
fonne is offline