Citaat:
Al Qaeda-leden of mensensmokkel op Zaventem?
za 10/07/04 - Het Brusselse gerecht onderzoekt of twee Soedanezen die op de luchthaven van Zaventem zijn opgepakt, iets te maken hebben met de terreurbeweging Al Qaeda of mogelijk zelf slachtoffer zijn van mensensmokkel.
Bij de grenscontrole bleek dat hun papieren niet klopten.
De twee probeerden vanuit Griekenland ons land binnen te komen. Bij de grenscontrole bleek dat hun papieren niet klopten.
Ze hebben tegenstrijdige verklaringen afgelegd. Zo zei de ene dat ze op doorreis naar Groot-Brittannië waren, de andere gaf ons land als eindpunt. Ze bleken ook een grote som geld op zak te hebben.
De vlucht waarmee ze ons land binnenkwamen, blijkt een slechte reputatie te hebben op vlak van mensenhandel.
Eerder was ook gezegd dat in de namenlijst van de mobiele telefoon van een van de verdachten een nummer stond waarbij de naam bin Laden was vermeld. In hun bagage zouden ook foto's van zelfmoordenaars teruggevonden zijn.
De twee mannen zijn ondervraagd door de onderzoeksrechter in Brussel. Ook de staatsveiligheid en de cel terrorisme werken mee aan het onderzoek. Voorlopig wil het Brusselse parket weinig meer kwijt over de zaak.
|
Dit is ook weer zo'n klucht. 't Is maar goed dat in hun bagage geen boek zat "hoe blaas ik een Parijs' metro-station op?".
Dus die gasten zouden misschien van Al Qaeda zijn, met een pak geld en Bin Laden in hun telefoon? Wel, waarom belt men dan niet even Bin Laden zelf om het hem te vragen?
Dat noem ik een typische actie van één of andere inlichtingendienst of tussenpersonen die ervoor werken om de mensen weer een gevoel te geven van "oei daar zijn die terroristen weer, het wordt maar gauw tijd dat we Sudan binnenvallen". De speurders willen er weinig over kwijt. Dat kan ik wel begrijpen.
Al Qaeda uit Sudan, is dit niet heel toevallig?
Is het ook niet heel toevallig dat Al Qaeda nog bestaat als ze zo'n ezels in hun midden hebben?
Mij lijkt het alsof die mannen heel graag het nieuws halen.
Bron:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...eml/index.html