Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog
Waarom denk je dat?
|
Komaan hé, dat het verbod "zich eerder richt op" die mannen die jij beschreef is iets dat puur aan uw fantasie is ontsproten.
Hoezo "homo's"? Ik heb maar weet van één homo die dat doet, namelijk die radiopresentator, dus gelieve niet te veralgemenen.
Ik heb hier trouwens al duidelijk gemaakt dat ik dergelijk gedrag afkeur.
Citaat:
Nee, dat is jouw mantra die je steeds herhaalt: over die mysterieuze sekte homo's altijd veilig vrijen en monogaam zijn die zo vreselijk gediscrimineerd en over het hoofd gezien worden het Rode kruis. Niet moeilijk: omdat er te weinig zijn! Een dozijn, d.w.z. jij en al je kennissen.
|
Zever.
Citaat:
Al de rest van die 'veilige' homo's zijn overwegend monogaam en vrijen meestal veilig, exact zoals alle normale mensen dat doen. Ga je dit mss ontkennen? Ik zie je nog beweren dat, zelfs als homo's vreemdgaan, ze het allemaal zonder uitzondering veilig doen.
|
Dat heb ik nooit beweerd, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen.
Citaat:
En als ze al onveilig vrijen, dan is het, zoals we weten, onveiliger dan bij hetero's.
|
Klopt, vandaar dat ik hier eerder al aangaf dat ik er geen enkel probleem mee zou hebben als de criteria voor homoseksuele bloedgevers strenger zouden zijn dan voor hetero's, bijvoorbeeld door monogame homo's die met hun partner vrijen zonder condoom uit te sluiten en monogame hetero's die ook met hun partner vrijen zonder condoom wél toe te laten (omdat er bij homo's inderdaad een hoger risico is dan bij hetero's als de partner occasioneel vreemdgaat).
Waar mij het echter om gaat is het totaalverbod waardoor veilige donoren onnodig worden uitgesloten, zoals daar zijn: hetero's die ooit lang geleden eens met een man experimenteerden, homo's die monogaam leven en altijd veilig vrijen met hun partner, of homo's die alleen aan orale seks doen. Iemand die een tijdje in een risicogebied heeft verbleven wordt uitgesloten van donatie maar mag na een tijdje opnieuw bloed geven, een man die ooit seks heeft gehad met een man - veilig of onveilig, oraal of anaal, eenmalig of regelmatig, lang geleden of recent - wordt daarentegen voor het leven uitgesloten en d�*t is totaal ongerechtvaardigd. Hetero-donoren worden naar hun gedrag/verleden/reizen/... gevraagd om te bepalen of ze veilige donoren zijn of niet, homo-mannen daarentegen worden
a priori uitgesloten, ook dat is totaal ongerechtvaardigd.
Citaat:
En zo horen alle homo's ook bij dat totaal beeld van homogemeenschap die niet bepaald seronegatief en SOA-arm is.
|
Neen, toch niet, lang niet alle homo's behoren tot "het wereldje".