Los bericht bekijken
Oud 28 september 2011, 17:04   #162
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

1) Geloof me, als er de N-VA een coalitie op de benen kan brengen stappen ze daar mee in. Het is simpelweg een feit dat als ze "Neen' hadden gezegd de zaken nu niet anders waren. Het is nog altijd niet uitgesloten dat de coalitie mislukt. Dan komt de MR aan de macht in lopende zaken. Dat ziet de CD&V en de Open VLD van de nieuwe generatie ook wel zitten als alternatief, mochten ze de formatie opdracht onder EDR niet naar een rechts sociaal-economisch programma toe krijgen.

2) De rente op onze overheidsleningen is de laatste weken enorm aan het dalen. Niet dat de politiek er alles mee te maken heeft maar het wijst er wel op dat de verwachtingen van de markten wel zijn dat de politiek hier degelijk lange termijn maatregelen kan nemen. De markten kennen een hogere politieke instabiliteit toe aan Italië, ondanks het feit dat ze daar niet in lopende zaken zitten.
1) Geef mij één goede reden om u te geloven

Serieuzer nu: Als de 'coalitie' mislukt (u bedoelt wellicht de 'formatie', maar bon, we gaan niet over zo'n details beginnen zeiken), dan moeten er NIEUWE VERKIEZINGEN komen.
In het licht van wat er het afgelopen jaar en een paar maanden zo allemaal is gebeurd, lijkt mij dat trouwens de méést democratische 'oplossing'.

2) Dat zou eventueel een goede reden kunnen zijn voor diegenen die overheidsleningen van doen hebben, maar niet voor mij.

Het voorbeeld "Italië" duidt er ten andere op dat 'politieke instabiliteit' géén - of toch een verwaarloosbare - invloed op de 'verwachtingen van de markten' uitoefent.

Of niet soms?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline