Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2011, 11:00   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard Sven Vanhoutte verlaat Vlaams Belang

OCMW-raadslid Sven Vanhoutte verlaat Vlaams Belang.Vanhoutte was sinds de herfst van 2006 afdelingssecretaris te Affligem en bestuurlid in deregioraad van Halle – Vilvoorde. Toen het Vlaams belang de regio’s splitste werd Svenbestuurslid van het regiobestuur Halle.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 was Sven voor de eerste maal kandidaat op de
lijst van het Vlaams Belang / Leefbaar Affligem. Sven werd door de gemeenteraad verkozen
als OCMW-raadslid. De ideale leerschool volgens Sven. Zo probeerde hij het rustoord, Van
Lierde, in handen te houden van het OCMW. Dit door hard uit te halen met eerdere beloftes
van de meerderheidspartijen CD&V – NVA - VISIE – SPA – LDD.
Jammer genoeg werd hij verschillende malen ontgoocheld in bepaalde politieke figuren.
Onder meer door de opgedrongen splitsing van Vlaams Belang / Leefbaar Affligem. Waarbij
verschillende beloftes werden verbroken.
Op nationaal vlak ging de partij ook een ander richting uit. Dhr. Dewinter blijft op zijn eigen
manier aan politiek doen. Vlaams Belang telt niet langer meer, het zou beter Antwerps Belang
worden.
Sven had het hiermee heel moeilijk en op de regioraad van september 2010 heeft hij ook zijn
argumenten overgebracht aan dhr. Valckeniers. De nationale voorzitter kon zich toen vinden
in de punten van Sven. Maar jammer genoeg ging het van kwaad naar erger. Dhr. Dewinter
bleef echter zijn zin doenen de manier waarbij wijlen Marie Rose Morel en ex-nationaal
voorzitter dhr. Vanhecke werden behandeld is alles behalve fraai te noemen.
Het meerdendeel van het huidige nationale bestuur zijn volgens Sven gewoon postjespakkers
die hun stoeltjes willen beschermen. Men kan dit gemakkelijk besluiten uit het feit dat de
vernieuwing van de partij uitblijft.
Ik heb mij, samen met het hele bestuur, steeds trouw en royaal ingezet voor de partij. Maar bij
deze manier van werken kan ik mij nog moeilijk motiveren om langer lid te zijn van het
Vlaams Belang zegt Sven.
Maar na het ontslag van Johny Vermoesen wist ik snel dat ik hem zou volgen. Hij was
trouwens de persoon die mij in het verleden meerdere malen overtuigde om lid te blijven van
de partij.
Maar ik zal mij zeker blijven inzetten om het Vlaams karakter van onze gemeente te
beschermen. Later zal ik hier meer info om verstrekken.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden