Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2011, 13:16   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Vakbond Arcelor vragen ook nationalisatie

En zo zit het spel op de wagen.

Als ge onzuivere beslissingen neemt, dan keert zich dat vroeg of laat tegen u.

Regeren is vooruitzien.
Maar de machtspartijen hebben nooit vooruitgezien, niet voor de bankencrisis van twee jaar terug, en niet sedertdien. Ze hebben nooit vooruitgezien dat ge voorwaarden moet stellen aan systeembanken, omdat ze te belangrijk zouden zijn. (of omdat de acw-spaarders, of omdat de gemeenten ... er te dik inzitten ...).
(en 't ergste is: diezelfde oenen van partijen zullen nog steeds deel uitmaken van de vermoedelijk komende regering ..)

Nu denkt geen haar op mijn hoofd dat Arcelor Luik genationaliseerd zal worden. Gewoonweg onmogelijk.

Hopelijk zullen de betrokken Waalse arbeiders er hun politieke conclusies uit trekken.

En hopelijk zal men op regeringsniveau die staalarbeiders niet laten vallen als een baksteen, en hen op jonge leeftijd vast te binden aan een bejaardenstoel, via het brugpensioen.
(als ge begrijpt wat ik bedoel ...)

Hop: de oppositie van de nva kan beginnen. Jen de Franstalige partijen maar met hun actuele spagaat in hun formatiepogingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden