Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Nee dat zeg ik niet, sommige mensen zullen inderdaad niet makkelijk werk vinden.
Maar kijk nu eens in den bouw, ze zoeken daar volk, iemand die aan een hoogoven gestaan heeft, en een cursus gaat volgen en wat handig is, die kan misschien wel in den bouw aan de slag.
Mijn broer is ook geen accountant of industrieel ingenieur, diploma middelbaar onderwijs, maar die verdient wel goed zijne kost en moet hem daarvoor ook niet alle dagen vuil maken. Die heeft wel risico's genomen en is in een beroep gerold waar hij niet voor naar school is geweest, maar wel door zelfstudie en interesse ver is gekomen.
Die had ook gewoon kunnen gaan klagen dat hij niks naar zijn goesting / capaciteiten vond.
Ne kameraad van mij ook diplom middelbaar onderwijs, heeft een dikke villa met tuin en de nodige auto's op den hof staan. Ligt wel zelden voor 12 uur in zijn bed, ik zou zijn leven ook niet willen. Maar ik wil maar zeggen als er de wil is, zijn er veel wegen...
En er moet zeker een vangnet bestaan voor wie pech heeft, en die mensen moeten ook geholpen worden, maar van een win for life wordt niemand beter.
|
akkoord dat je mensen moet responsabiliseren, ook dat is solidariteit. niet iedereen kan de job van zijn of haar dromen doen, absoluut.
maar we blijven met een realiteit zitten dat er veel meer werklozen zijn dan vacatures en dat van die vacatures er nog veel bijzijn die voor enkelingen zijn weggelegd en zeker niet voor laaggeschoolden.
je kan natuurlijk van iedereen wat flexibiliteit vragen, maar je kan dus niet van iedereen vragen om naar gelijk wat om te scholen of vragen om naar de andere kant van het land te verhuizen.
profiteurs moeten er uit, en ook de vakbonden hebben hier boter op het hoofd want ze beschermen teveel mensen die van de maatschappij profiteren, maar men moet menselijk blijven.