Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer
Jajaja...
Maar noem eens een systeem op waar het de laatste jaren beter was...
Ik veronderstel dat U, aan uw praat te zien, tussen de 80 en 90 jaar oud bent...
Was het in uw jeugd beter? 
|
Kan zijn dat ik er zo oud uitzie van me krom te werken.
Het systeem van de laatste 4 jaar is het beste wat we tot nu toe gehad hebben.
2007 tot 2010 regeren onmogelijk. 2010 tot heden, enkel een regering in lopende zaken.
Zo zie je maar dat het zonder die klootzakken alleen maar beter kan.
Stukken beter, voor ze al die " allochtone industrieën" naar hier haalden groeiden bedrijfjes traag en iedereen was tevreden met wat hij had. Je kon zelfs een huis volledig zelf bouwen met hulp van buren en familie (kostte je enkel een paar bakken bier) Je kon leven en het afbetalen met jou loon alleen.
Je vrouw kon rustig de kinderen opvoeden. En in de weekends, je kent dat wel, moeder aan de haard en vader aan de toog. Je schafte je een tweedehands wagen aan voor 8.000 fr., zonder lening, met de waterpomp kapot, haalde een tweedehands waterpomp bij een sloop voor 40 fr, en je was aan het rijden voor een jaar of 4. Benzine kostte 3 fr.
de liter. Een pint bier 3 fr. Je kluste wat bij in het zwart, niemand die er iets van zei. Controle bestond niet. In de zomer iedere week barbecue thuis of bij de buren. We slachtten gezamenlijk een varken en het vreten en zuipen kon beginnen.
Ik ga stoppen want ik krijg heimwee naar die tijd.