Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2011, 15:41   #3
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
De zwaarden waar Maddox het over had zijn die van mij, zowel de showcollectie als de oefenzwaarden. Ik heb in mijn jeugd aan Middeleeuws re-enactment vechten gedaan, vandaar. Wegens mijn kleine gestalte en geringe spierkracht waren eenhanders ideaal voor mij maar ik gebruikte ook een bastaardzwaard als tweehander. Een schild was voor mij nodeloze ballast, ik moest het dan ook hebben van snelheid, wendbaarheid en slagen afweren door ze te laten wegglijden. Tegenover een inbreker zal ik graag staan met mijn bastaard: wegens zijn gewicht (en mijn techniek) is de eerste klap al bottenbrekend.
Dit gezegd zijnde ligt er ook nog een houten knuppel naast mijn bed. Kwestie van dat de paraplubak niet naast mijn bed staat. (En nee, de knuppel is te groot voor andere doeleinden. ) Verder liggen er in de logeerkamer nog een boog en 6 pijlen rustig te wachten.
.
Ik hou het bij het oefenvechten zonder de reenactments, maar ik zou toch eens graag gaan kijken naar azincourt.
Een kortzwaard alleen lijkt mij dan toch iets te sober tegenover een anderhalver? Maar het hangt er waarschijnlijk vanaf van af hoe de opzet is en of het melee is of 1 vs 1.

Heb je een moderne of een historische pijl en boog?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden