Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962
Hier was het een direkte overval, dus met onmiddellijke bedreiging van het slachtoffer. Voor mij : geen twijfel. In dat geval zou ik mijzelf en mijn gezin met alle middelen verdedigen. Je kunt dan maar twee dingen doen, vluchten of vechten. Eenvoudige keuze.
Problematischer is het als het gaat om inbraak, pak dan nog dat je ligt te slapen.
Stel : je hoort iets, ga je kijken en sla je toe als je een inbreker ziet ? Dan zit je achteraf in de shit tot over je oren. (het gebruikte geweld moet proportioneel zijn met de bedreiging...)
Van een politie inspekteur weet ik dat het overgrote deel van inbrekers gaat lopen van bij het eerste geluid in huis, die willen helemaal niet betrapt worden door een razende eigenaar die naar beneden stormt.
Gevaarlijkste situatie is als een inbreker naar boven komt, want dan weet je automatisch dat het tot geweld zal komen. Ik weet niet hoe anderen zich daarop voorbereiden, maar ik heb een hamer liggen binnen handbereik. Dat is een doorslaggevend argument.
|
Ik zal eerst en vooral wakker gemaakt worden door woest hondengeblaf vooraleer er een dief binnenbreekt. Daarna waarschijnlijk wanhopig gekrijs van de bandiet wiens billen en kont vakkundig in flarden gebeten word...
Wat er daarna nog van overblijft zal zo hard als het kan weglopen, en dan heb ik enkel nog eens met het jachtgeweer een oorverdovend schot te lossen in de lucht om hem dubbel zo hard te doen rennen.