Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Dan moet je daar iets aan doen.
Een misvatting. Ten eerste rijdt niet iedereen met een rijbewijs technisch goed (integendeel), ten tweede heeft niet iedereen de vaardigheden om een beginnende chauffeur de juiste technieken aan te leren. Dat er ook slechte rij-instructeurs zijn, lijkt me maar een mager argument.
|
Die zijn er bijna niet, de opleiding en selectie om erkend rij-instructeur te worden is zeer streng, spartaans bijna. De slaagcijfers zijn overigens zeer laag. Zij moeten aan de strengste eisen voldoen en bepaalde proeven afleggen en vaardigheden bewijzen waar de gemiddelde chauffeur nooit aan kan geraken. Bovendien moeten ze een wagen vanuit passagierspositie volledig kunnen bedienen en alert ingrijpen wanneer het nodig is (bijvoorbeeld als de leerling in paniek raakt in een gevaarlijke verkeerssituatie). Ik denk dat dit een van de meest onderschatte beroepen is. Als je dan ziet welke klungels er allemaal hun zoons of dochters, broers of zussen leren autorijden met enkel een 'handrem' als noodstop, dan hou ik toch mijn hart vast.