Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
1 Probleem. Dat kunt ge alleen doen als iedereen die binnen mag thuis is.
Houten 2*4 werkt ook. Maar een gebrek aan schuifraam...
Toegankelijke ramen zijn voorzien van een beveiligd luik. Wilt een inbreker die forceren, dan gaat ie met zwaar materiaal mogen aanrukken. Dan kan ie beter een breekhamer pakken, en bij de buren inbreken om dan de tussenmuur open te breken.
Dan stel ik me de vraag, welk lui stuk straatschoelie wil die moeite doen om een berg boeken, , een hoop Ikea meubels en voor een kapitaal aan moeilijk versleepbaar zware machines te stelen?
Het ergste een inbreker kan doen is al die moeite voor de autosleutels. Een omnium verzekerderd model 2009 Opel Meriva.
Want voor de Bubbly heeft die of een slijptol nodig, of een hydraulische betonschaar, want die ligt vast aan een zwaar kettingslot getrokken door een RVS beugel, chemisch verankerd in de voorgevel. Ik weet dat het minder moeite is om het frame van die motor 2 keer door te slijpen, dan de vastlegmaterialen.
|
Een inbreker gaat OF op goed geluk binnen, hopend op een goede buit, zonder te weten wat er ligt. In dat geval moet het karwei niet te veel moeite opleveren, en snel kunnen uitgevoerd worden. Zo onvoorziene moeilijkheden optreden, laat hij het vallen en vertrekt, voort naar een gemakkellijkere prooi.
OF hij wéét waar hij naartoe gaat, en voor wat. In zulk geval zal hij goed uitgerust komen , met een goed voorbereid plan.
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, mafketels, sadisten, die komen om mensen te verkrachten en te vermoorden...Dat weet jij als slachtoffer allemaal niet, waarom juist dat iemand inbreekt bij u. En daarom is je daartegen fysiek verdedigen ook verantwoord.