Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2011, 12:16   #89
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik hoop dat je kan begrijpen dat dat inderdaad decadent is in de ogen van een huishouden met twee kinderen waar ze alles in totaal met 2000 euro in de maand moeten rondkomen. Nu vind ik je eigen voorbeeld zelf nog niet echt decadent en al zeker niet zo stompzinnig als eerstgenoemde voorbeelden.

Ik ga zelf ook eens goed op reis met veel op restaurant gaan eten en vrij luxueuze hotels en durf voor een citytrip ook bijna 1000 euro er door jagen voor drie of vier dagen. Maar ik besef wel dat van dat geld vele gezinnen een hele vakantie (eenmaal per jaar) moeten doorkomen en er waarschijnlijk enkel geld is om een verouderd bungalowtje op een of andere camping te huren in eigen land en dat men financieel verplicht is ook daar aan zelfkook te doen i.p.v. uit eten gaan. En dan zwijg ik nog over de groep die zich helemaal geen vakantie kan permitteren.

Zolang er armoede is, is het natuurlijk het meest rechtvaardig dat die rijke tisten hun overtollige geld beter kunnen spenderen aan de armen i.p.v. er de meest onnozele dingen mee te doen.
Er zou inderdaad wel dringend iets moeten gedaan worden...
Graaiers helpen de wereld naar de kl*ten...
Natuurlijk ook de hangmatten...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden