Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer
U was toch, naast een Kadhafi lover, toch ook een Di Rupo fanaat? 
Die ging ons land toch redden?
|
Ik denk dat U een verkeerd spoor bewandelt.
Kan U een posting van mij aanduiden of quoten waar ik Di Rupo verheerlijk? Graag.
Verder betwist ik ook een K lover te zijn en moest dat zo zijn is dat van geen significatief
belang.
Ik veroordeel resoluut het aanvallen van souvereine landen, het ombrengen van hun leiders, het doden van onschuldige burgers en een welvarend land naar de middeleeuwen bombarderen. Dat mijn beste is agressie en overduidelijk een oorlogsmisdaad.
Oorlogsmisdaden of oorlogsmisdrijven zijn schendingen van internationale verdragen, zoals de Geneefse verdragen.
Citaat:
In het gemeenschappelijk artikel 3 van de Geneefse verdragen inzake het humanitaire oorlogsrecht, uit 1949, staan daden opgesomd die altijd verboden zijn, ook als het om een niet-internationaal conflict gaat. Die daden zijn onder meer: marteling, verminking, lijfstraffen, het nemen van gijzelaars, daden van terrorisme, genocide, deportatie, 'schendingen van de menselijke waardigheid' waaronder verkrachting en gedwongen prostitutie, plundering en terechtstellingen zonder proces, mits ten tijde van oorlog, en bovendien tegen de Conventies van Genève.
Oorlogsmisdadigers zullen zelf hun daden meestal niet als misdaad beschouwen.
|
Remeber, het was geen oorlog he, het was slechts kinetische actie.
En om even iets ON TOPIC te schrijven. Eens de SHARIA voldoende geinstaleerd is in Libie, zal de EU een echte crisis leren kennen (IMHO). En dan zullen we de echte terroristenknuffels leren kennen.