Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin
Kun je me eens uitleggen waarom Duitstalige rechtspraak niet zou toegelaten zijn in België ?
|
Van onder welke steen kom jij gekropen om mij op deze mooie zondagavond te confronteren met die scheepslading van mijn persoonlijke geestelijke beperkingen?
Als het al zo zijn dat in de Duitstalige gemeenschap in België de rechtspraak niet in het Duits plaatsvindt, dan kan ik dat inderdaad niet uitleggen. Ik heb geen probleem om mijn onkunde in deze materie toe te geven, net zoals ik al lang vrede genomen heb met het feit dat ik talloze andere zaken niet uitleggen kan, bijvoorbeeld de kwantum mechanica en wat een ondingen neutrino's wel zijn. Fijn dus dat jij mij aan dit mankement herinnert.
Kan jij uitleggen - als dat al zo zou zijn - waarom Duitstalige rechtspraak niet toegelaten is in België, wijsneus ?
(Overigens meen ik af te kunnen leiden uit dit artikel artikel dat in Eupen de rechtspraak wel in het Duits gebeurt : "Dit is het voornaamste kenmerk van de Taalwet Gerechtszaken.[4] De artikelen 1, 2 en 2bis bepalen dat de rechtspleging in Wallonië, Vlaanderen en het arrondissement Eupen gevoerd wordt in respectievelijk het Frans, het Nederlands en het Duits.")