Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Dit is het verhaal van het Vlaams Blok. Dit is niet mijn verhaal - het is de contradictie die niemand blijkt te zien.
Vlaams Blokleden zijn geen racisten - dit is niet mijn verhaal, dit is het verhaal van de hoogste Vlaams Blokleiding
Van Hecke, De Winter, noem ze maar allemaal - er zijn ook forumleden die Vlaams Nationalist zijn die het als je wil duizend keer zullen zeggen :
Het Vlaams Blok is geen racistische partij
En nu zou ik graag van U weten waarom er dan zovelen zijn
in de samenleving, op straat en op dit forum die
voortdurend in de naam van het Vlaams Blok en het Vlaams Nationalisme racistische praat verkopen...
Daar mag U gerust eens op antwoorden.
|
Beste,
die 'racistische' praat is in wezen niets anders dan een roep om herstel van het samenlevingsweefsel dat vrijwel overal kapot is. De oorzaak daarvan is de toenemende onveiligheid. De oorzaak d�*�*rvan is dan weer de onwil van allochtonen om onze waarden te aanvaarden.
Ik weet het, men zal weer met statistieken komen aandraven over de criminaliteit. Dat is het hem juist.
In die statistieken zitten een aantal zaken niet in: de feiten die niet worden geverbaliseerd en de feiten die de politie weigert te verbaliseren.
De diefstal van een fiets, van een handtas, is vele malen erger dan een bankoverval. Die fiets, die handtas, is een PERSOONLIJK item. Het verlies ervan is dus een
persoonlijk verlies. Dat is iets dat scherp wordt aangevoeld.
Onze gezagsdragers hebben dat blijkbaar niet begrepen. Het VB duidelijk wel.
Of het VB goede bedoelingen heeft laat mij koud. De traditio's die nu aan het sjacheren zijn hebben dat zeker ook niet.
Wat telt is dat het VB het échte probleem aankaart.
En dat, mijn beste claque,
heeft NIETS, maar dan ook NIETS, met racisme te maken.
Spijtig hé.